Учасник обласного етапу Всеукраїнського конкурсу  "Джерело творчості" у номінації "Керівник гуртка - 2022" (еколого-натуралістичний профіль)

 

ГЕРГЕЛІЙНИК ІННА МИКОЛАЇВНА

керівник гуртка-методист "Природа рідного краю"

матеріали переможця I етапу конкурсу

 

 

Заявка

 

 

 

1.

Назва закладу позашкільної освіти        Кельменецький дитячо-юнацький центр  Кельменецької селищної ради Дністровського району Чернівецької області

Чернівецька область                   

2.

Напрям

позашк.

освіти

-                     «Керівник гуртків еколого-натуралістичного напряму позашкільної освіти» (біологічний профіль: природознавство)

 

 

 

 

 

3.

Прізвище, ім’я, по-батькові конкурсанта   Гергелійник Інна Миколаївна

 

4.

Посада керівник гуртка-методист  еколого-натуралістичного напряму "Природа рідного краю"

 

5.

Освіта   вища

 

6.

Стаж педагогічної роботи    31

 

7.

Стаж роботи на посаді           31

 

8.

Повна назва закладу

Кельменецький дитячо-юнацький центр  Кельменецької селищної ради Дністровського району Чернівецької області

 

9.

Адреса закладу, телефон, електронна пошта 

 смт. Кельменці, вул.. Незалежності 10, E-mail: khome1952@gmail.com

 


10.

Посилання на Інтернет-ресурс, де розміщено електронне портфоліо учасника Конкурсу.

https://kelm.jimdofree.com/джерело-творчості/

 

 

11.

Номер мобільного телефону   0957100982

 

12.

Е-mail      <inna.ger68@gmail.com>

 

     13.

Державні нагороди, відомчі та регіональні відзнаки, наукові, педагогічні, спортивні звання

Грамота МОН , грамота Департамента освіти і науки Чернівецької ОДА, грамота    Національного  еколого-натуралістичного центру учнівської молоді, грамота ЦК профспілки працівників освіти і науки, управління освіти Кельменецікої РДА.

 

Даю згоду на внесення інформації в базу даних та публікацію матеріалів в періодичних та інших освітніх виданнях з можливим редагуванням

Підпис учасника

 

 

 

 

                                                        

Керівник закладу позашкільної

освіти / Голова оргкомітету __________________        В.ХОМЕНКО   

                                                         (підпис)                                 (П. І. Б.)

Протокол засідання координаційно-методичної ради КельменецькогоДЮЦ

4 від «05» січня 2022 року

 

Дата «11»  січня 2022року

 

 

Характеристика

 

Характеристика діяльності керівника гуртка

Кельменецького  дитячо-юнацького центру

Гергелійник Інни Миколаївни

Гергелійник Інна Миколаївна має повну вищу освіту за спеціальністю хімія, працює керівником гуртка "Природа рідного краю" Кельменецького  дитячо-юнацького центру.

У 2019 році підвищила свою кваліфікацію, як керівник гуртків еколого-натуралістичного напряму, на базі інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області.

Висока вимогливість, почуття відповідальності за знання своїх вихованців - риси, які притаманні педагогу. При проведенні занять застосовує різноманітні форми, методи та прийоми навчання, з урахуванням вікових, індивідуальних та психолого-фізіологічних особливостей гуртківців. На її заняттях панує творча, доброзичлива атмосфера.

Педагог ретельно готується до кожного заняття та  виховного заходу. Формує  триєдину мету, яку повністю реалізовує. Постійно застосовує інформаційно-комунікативні технології. Стиль викладацької діяльності відрізняється високим темпом та доступністю у вирішенні пізнавальних задач.

В своїй педагогічній діяльності використовує інноваційний потенціал, що поєднує новітні педагогічні технології з відомими  ідеями, формами, методами навчання.

Застосовує перевірені прийоми організації словесної творчості вихованців, які активізують емоційно-образне осмислення дітьми чуттєвих вражень, підсилюють етичну реакцію на  об'єкти навколишнього світу вдало екологізують дитячий світогляд. Має власні методичні напрацювання.

Значну увагу приділяє роботі з обдарованими дітьми. Її вихованці є постійними призерами обласних виставок, конкурсів, конференцій, конгресів. 

Постійно підвищує свій фаховий рівень. Гергелійник І.М. відповідає за роботу гуртків еколого-натуралістичного та туристсько-краєзнавчого напрямів, а, також є активним членом  методоб’єднання вчителів біології Кельменецької ТГ.

                        Інна Миколаївна приймає активну участь у вирішенні екологічних проблем району. Разом із працівниками державної екологічної інспекції, депутатами селищної ради вирішує питання по створенню зелених насаджень, очищенню об’єктів, які знаходяться на території району.

               Ії вихованці є постійними учасниками конкурсів територіального та обласного рівнів, а екокоманда "Терра +", одним із керівників якої є Інна Миколаївна є щорічним учасником обласного етапу Всеукраїнського конкурсу "Земля наш спільний дім" та неодноразово брали участь та ставали призерами фінального етапу конкурсу.

Педагог вимоглива, відповідальна, творча, неординарна особистість. Користується авторитетом серед колег, учнів та їхніх батьків. З  2003 року є головою профспілкового комітету установи.

Нагороджена Почесною грамотою Міністерства освіти України, грамотою Департамента освіти і науки Чернівецької ОДА, грамотою    Національного  еколого-натуралістичного центру учнівської молоді, грамотою ЦК профспілки працівників освіти і науки та грамотою управління освіти Кельменецікої РДА.

 

Директор дитячо-юнацького центру:                  Віталій ХОМЕНКО

 

                     З характеристикою ознайомлена:

                                    _________                            І.М.Гергелійник

                                               (підпис)                                     

 

  04 січня 2022р.                 

                       АНОТАЦІЯ ВЛАСНОГО ДОСВІДУ

Download
Мій педагогічний досвід.pdf
Adobe Acrobat Document 213.0 KB

                                      РОЗРОБКА ЗАНЯТТЯ

Download
Заняття гуртка.pdf
Adobe Acrobat Document 461.9 KB

                            РОЗРОБКА МАСОВОГО ЗАХОДУ

Download
Сценарій масового заходу.pdf
Adobe Acrobat Document 245.3 KB
Download
Додаток до сценарію.pdf
Adobe Acrobat Document 131.8 KB

                               ВІДГУКИ ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ

 ВІДГУК

про роботу керівника гуртка-методиста

Гергелійник Інни Миколаївни

За час роботи у закладі позашкільної освіти Гергелійник Інна Миколаївна проявила себе як грамотний, відповідальний, творчий спеціаліст.

         Велику увагу приділяє підготовці до кожного заняття та заходу, доводить у процесі роботи до повної реалізації. Усі заняття характеризуються оптимальністю вибраних для досягнення мети засобами. На кожному етапі заняття прослідковується високий рівень самостійності гуртківців при засвоєнні нового матеріалу. Постійно, комплексно використовує засоби навчання, в тому числі й технічні. Стиль викладацької діяльності відрізняється високим темпом і доступністю у вирішенні пізнавальних задач. Значне місце в системі її   педагогічної діяльності займають оригінальні шляхи сходження від незнання до знань, проблемність у вирішенні пізнавальних задач. Їй притаманна раціональна оптимальність у структурній рівності змісту занять. Постійну увагу приділяє зміцненню та оновленню матеріальної бази.

        Творчо підходить до вивчення, апробації та впровадження  передових педагогічних надбань та інновацій.

         Приймає активну участь у підготовці та проведенні методичних об'єднань, майстер-класів, семінарів практикумів, інструктивно-методичних нарад для педагогів ЗЗСО.

          Як голова профспілкового комітету ДЮЦ постійно дбає про покращення виробничих, побутових умов праці членів профспілки та організацію відпочинку.

          Користується повагою та авторитетом у педагогів Кельменецької ТГ.

               

              

              Спеціаліст першої категорії

              відділу освіти, культури та

              спорту Кельменецької ТГ                                            Тетяна ГАРЮК

 

                                                                                      

                  УЧАСТЬ ГУРТКІВЦІВ У МАСОВИХ ЗАХОДАХ

Результати участі керівника гуртка-методиста Гергелійник І.М.

та її вихованців у міжнародних, всеукраїнських, регіональних, місцевих проектах, освітніх програмах, організаційно-масових заходах

 

з/п

Дата

Назва заходу

Вид участі

1.

2016/2017

н.р.

Квітень

Обласний конкурс «Мирний космос»

ІІІ місце

2.

2017/2018

н.р.

Грудень

Обласний конкурс "Про що розповів осінній листочок"

ІІІ місце

3.

2019/2020

н.р.

Березень

II етап (обласний) Всеукраїнського конкурсу «Земля - наш спільний дім»

Гран-прі

4.

2020/2021

н.р.

Листопад

Всеукраїнський онлайн конкурс "Земля – наш спільний дім"(конкурсний виступ)

Призери

 

Листопад

Всеукраїнський онлайн конкурс "Земля – наш спільний дім"(екотестування "Країні Юннатії - 95")

ІІ місце

 

Березень

II етап (обласний) Всеукраїнського конкурсу «Земля - наш спільний дім»

І місце

5.

Щорічно

Вересень

Всеукраїнська акція "День юного натураліста"

Підготовка та проведення екологічного квесту

6.

Щорічно

Грудень

Всеукраїнська природоохоронна акція "Годівничка"

Підготовка та проведення  конкурсу на кращу годівничку

7.

Щорічно

Грудень

Всеукраїнський конкурс "Новорічна композиція"

Підготовка та проведення відбіркової виставки "Новорічна композиція"

8.

Щорічно

Березень

Всеукраїнська акція "День зустрічі птахів"

Підготовка та проведення  свята "Весна крилом пташиним Землю обіймає!"

9.

Щорічно

Квітень

Всеукраїнська природоохоронна акція "День довкілля"

Участь у спільному проекті з Національним природним парком "Хотинський" та Кельменецькою селищною радою по озелененню

10.

Щорічно

Квітень

Заходи приурочені Всесвітньому "Дню Землі"

Підготовка та проведення пізнавально-розважальної програми "Земля наш спільний дім"

11.

Щорічно

Травень

Екскурсії по екологічних стежках "Шишкові горби", "Поливанів яр"

(Національний природний парк "Хотинський")

Участь у спільному проекті з Національним природним парком "Хотинський"

12.

Щорічно

Липень

Сплав-табір по річці Дністер

Підготовка та проведення еколого-просвітницької роботи під час проведення сплав-табору (дослідницька та природоохоронна робота)

 

 

 

Результативність діяльності керівника гуртка

Участь керівника гуртка-методиста Гергелійник І.М.

у фахових конкурсах, семінарах, конференціях, форумах, змаганнях, фестивалях тощо

з/п

Дата

Назва заходу

Вид участі

1.

2016/2017

н.р.

Серпнева інструктивно-методична нарада для вчителів біології, хімії

Виступ: «Робота з обдарованими дітьми через участь у позашкільних конгресах, конкурсах, виставках»

 

Лютий

Районний семінар педагогів-організаторів

Виступ: "Методичні рекомендації по проведенню місячника екології в ЗНЗ району "

 

Березень

Районний семінар керівників гуртків туристсько-краєзнавчого напрямку

Виступ: "Організація еколого-пізнавальних екскурсій на об’єкти природно-заповідного фонду"

2.

2017/2018

н.р.

Серпнева інструктивно-методична нарада для вчителів біології, хімії

Виступ: «Робота зі здібними та обдарованими дітьми з екологічного виховання через проектну діяльність»

 

Вересень

Обласний майстер-клас "Екскурсійна педагогіка в позашкільній та позакласній роботі еколого-натуралістичного напряму"

(Організований КЗ ЧОЦЕНТУМ та Національним природним парком "Хотинський")

Учасник майстер-класу

 

Жовтень

Районний семінар вчителів біології, хімії

Виступ: «Реалізація здібностей учнів у позаурочний роботі з біології»

 

Березень

Засідання районної ради лідерів

Виступ: "Організація та проведення місячника екології в навчальних закладах району"

3.

2018/2019

н.р.

Вересень

Районний семінар педагогів-організаторів

Виступ: "Організація та проведення екологічних квестів"

 

Жовтень

Теоретичний психолого-педагогічний семінар "Педагогічна світлиця"

Виступ: "Плекання в вихованців почуття любові до Батьківщини, рідного краю, вивчення свого родоводу у працях В.О. Сухомлинського та сучасній концепції патріотичного виховання дітей та молоді"

 

Жовтень

Сесія районної ради лідерів

Виступ: "Створення екологічного проекту"

 

Квітень

Теоретичний психолого-педагогічний семінар "Педагогічна світлиця"

Виступ: "Індивідуальний стиль педагогічної діяльності, як основний фактор популяризації позашкільної освіти"

4.

2019/2020

н.р.

Серпнева інструктивно-методична онлайн нарада для заступників директорів з виховної роботи та педагогів-організаторів ЗЗСО району

Виступ: "Ознайомлення з методичними новинками, керівними матеріалами екологічного спрямування"

 

Жовтень

Семінар-практикум "Педагогічні роздуми"

Виступ: ""Вирішую конфлікти та будую мир навколо себе". Розв'язання конфліктних ситуацій між вихованцями"

5.

2020/2021

н.р.

Серпнева інструктивно-методична онлайн нарада для заступників директорів з виховної роботи та педагогів-організаторів ЗЗСО району

Виступ: "Обласні та районні заходи екологічного спрямування 2020/2021 н.р."

 

Січень

Інструктивно-методична онлайн нарада для заступників директорів з виховної роботи та педагогів-організаторів ЗЗСО ТГ

Виступ:"Про організацію та проведення заходів національно-патріотичного та екологічного спрямування у ЗЗСО ТГ"

6.

2021/2022

н.р.

Виїзний семінар вчителів біології ЗЗСО ТГ "Екологічна стежка - перший крок до екологічної свідомості населення"

(Організований Національним природним парком "Хотинський" та Кельменецьким ДЮЦ)

Виступ: "Алгоритм створення екологічної стежки"

 

Грудень

Методологічний семінар з позашкільної освіти, онлайн відкрита лекція "Еколого-натуралістичний напрям позашкільної освіти: теорія і практика"

(Організований кафедрою Позашкільної освіти НПУ ім. М.П. Драгоманова)

Учасник семінару

 

 

 

 

                                  ВИВЧЕННЯ ДОСВІДУ РОБОТИ

Формування екологічної культури у вихованців закладу позашкільної освіти

 

З досвіду роботи керівника гуртка-методиста"Природа рідного краю"

Гергелійник Інни Миколаївни

 

Природа – джерело здоров’я і радості, неоціненне багатство. Вчити бачити красу рідної природи, виховувати бережливе ставлення до неї потрібно починати з раннього дитинства. Адже, для учнів молодших класів природа - це дещо цілісне, єдине, що викликає яскраві позитивні емоції. У їхньому життєвому досвіді триває процес накопичення перших вражень, отриманих від спілкування з природою. Для кожного вона відкривається в особливих  особистісно значущих життєвих обставинах: дехто запам’ятав на все життя квітучий травневий бабусин садок, хтось відчув непереборний потяг до природи після першої мандрівки до осіннього лісу, для когось наближенням до природи стало безпорадне цуценя, яке чуйна матуся дозволила прихистити. Для кожної людини поняття Батьківщина пов’язане з рідною природою. Озера і блакитні річки, золоті хлібні поля і березові гаї – все це з дитинства знайомі картини природи рідного краю.

   Гострота сучасних екологічних проблем висунула перед педагогічною теорією та шкільною практикою завдання виховання молодого покоління  у дусі дбайливого, відповідального відношення до природи, здатного вирішувати питання раціонального природокористування, захисту та відновлення природних багатств. Для того, щоб ці вимоги перетворилися на норму поведінки кожної людини, необхідно з дитячих років цілеспрямовано виховувати відчуття відповідальності  за стан навколишнього середовища. Велике значення  у системі підготовки молодого покоління  має робота, що проводиться  в цьому напрямі у молодших класах. Адже тут виховують основні риси характеру особистості, при цьому, спілкування з природою відіграє першорядну роль. Дитячі враження закарбовуються в пам’яті назавжди. Жива природа  завжди вважалася в педагогіці одним з найважливіших чинників освіти і виховання молодших школярів. Спілкуючись з нею, вивчаючи її об’єкти і явища, діти поступово осягають світ, в якому живуть: відкривають дивовижне розмаїття рослинного і тваринного світу, усвідомлюють роль природи в житті людини, цінність її пізнання, у них  формується гуманне ставлення до оточуючого світу. Не менш важливу роль у вихованні  особистості  відіграє позашкільний навчальний заклад.

      Завдання педагога – виховати всебічно розвинену творчу особистість. Формувати в неї  гуманне ставлення до природи.  Саме   питанням  гуманізації навчально-виховного процесу в умовах позашкільного закладу  займається  керівник гуртка «Юні друзі природи»  Кельменецького районного дитячо-юнацького центру  Гергелійник Інна Миколаївна. Творча, ініціативна людина, яка не зупиняється на досягнутому. Вона володіє найрізноманітнішими інноваційними  відомими  методиками, вивчає та впроваджує досвід кращих педагогів області Лазарєвої С.В., Басняка В.Й. Керівник працює за  програмою МОН «Природа рідного краю». Вона розробила авторську програму екологічного клубу «Лотос», за якою працює. Має власну систему роботи, що формує міцні знання вихованців з використанням виховних та розвиваючих компонентів. За результатами попередньої атестації присвоєно звання керівник гуртка-методист. У своїй роботі застосовує інформаційно-комунікативні технології. Інна Миколаївна  велику увагу приділяє роботі по формуванню екологічної культури гуртківців. Ретельно готується до кожного заняття та заходу, досконало формує триєдину мету. Усі заняття характеризуються оптимальністю вибраних для досягнення мети засобами. Постійно, комплексно використовує засоби навчання, в тому числі й технічні.

  Основним завданням її роботи є нестандартний підхід до занять. Вони відзначаються науковим підходом, завжди емоційні, цікаві, з оптимальним навантаженням. Керівник представляє дітям природу не лише як матеріальне середовище людського існування, а і як духовний, живий естетичний об’єкт почуттєво - емоційного пізнання. На власнім прикладі викликає інтерес, щире емоційне захоплення красою природи, дбайливе ставлення до її об’єктів, яке неодмінно передається вихованцям. На своїх заняттях педагог формує духовне ставлення до природи: розвиває уявлення про цілісну картину  світу природи, сприяє усвідомленню себе однією з інших рівноцінних складових природи,  стимулює бажання сприймати й оцінювати естетичні властивості природних явищ, розвиває естетичні почуття та здатність переживати духовні стани в процесі споглядання об’єктів природи. Формує  ставлення до природи в єдності естетичного та розумно-практичного її використання. Виховує прагнення до дій та вчинків, спрямованих на підтримку або збереження  об’єктів природи. Важливою умовою успішного сприйняття предмету  на заняттях Інни Миколаївни є наочність, адже вона являється важливим засобом емоційного збудження дітей.  

З метою формування екологічної культури Інна Миколаївна практикує чергування занять різних типів. Це і заняття-гра, і заняття спостереження, заняття-мандрівка, заняття-милування, заняття-казка, заняття-дослідження, інтегровані заняття, підсумкові заняття, заняття-тренінги, заняття-зустрічі, бінарні заняття, заняття-екскурсія. Багаторічний досвід роботи керівника дає можливість зробити висновок, що найефективнішими для вихованців молодшого та середнього шкільного віку є заняття із застосуванням словотворчої та дослідницької роботи. Особливим інтересом у гуртківців користуються заняття-мандрівки, заняття-ігри, заняття-милування, заняття-дослідження, заняття на видових точках екологічної стежини на яких вихованці разом із знаннями отримують позитивне емоційне задоволення від спілкування з природою. Так, під час сезонних екскурсій керівник не лише допомагає дітям виділяти характерні ознаки кожної пори року, а й виховує любов до рідної природи, почуття  прекрасного, формує навички грамотної поведінки в довкіллі. Діти засвоюють  під час прогулянок, екскурсій, походів, що не можна

голосно розмовляти, рвати квіти, ламати гілки дерев і кущів, руйнувати пташині гнізда, мурашники, забруднювати навколишнє середовище, підбирати малят звірів і пташенят. У своїй практиці керівник  постійно використовує метеорологічні та фенологічні спостереження. Вони формують у гуртківців уявлення про об’єкти та явища природи, вивчають їх причини, взаємозв’язки.               Кабінет, в якому проходять заняття гуртка обладнаний як зал “Охорони природи”. У ньому розміщено інформаційні стенди, куток живої природи (тераріуми для утримання морських свинок, сірійських хом'яків, акваріумів для болотяної черепахи і тепловодних риб та міні-дослідницька ділянка). Добре обладнаний куток живої природи завжди привертає увагу гуртківців, котрі проводять у ньому досліди, спостереження та догляд за рослинами й тваринами.

 При виборі методик роботи, оптимальних форм, методів і прийомів  навчання педагог враховує вікові, індивідуальні психологічні особливості гуртківців, орієнтується на сприймання дітьми природи, які визначаються рівнем розвитку сенсорних процесів, почуттєво-емоційної сфери, інтелекту їх пізнавальних можливостей у процесі природничо-екологічної освіти та виховання. Для кращого засвоєння вихованцями нового матеріалу, закріплення раніше набутих знань, вмінь та навичок наставник використовує різноманітні види та прийоми навчання: репортажі, інтерв’ю, тестування, створення проблемних ситуацій, моніторинг, кросворди, гра «Злови помилку», та ін.. Застосовує катарсичні прийоми: «Знайди образ», «Згадай своє почуття», «Вияви співчуття», «Стань на його місце», «Заглянь в очі квітці», «Висловись мовою струмка»; залучення гуртківців до участі в сюжетно-рольових іграх: «Не сполохай пташку», «Захисти березу» та ін.,у театралізованих міні-виставах на екостежині,  дає можливість вихованцям глибше проникнутись проблемами охорони природи. Це веде вихованців  від частково пасивного прослуховування до активного творчого пошуку інформації, що доповнює раніше почуте, побачене. Разом з розвитком традиційних форм Інна Миколаївна  використовує нові форми роботи екологічної освіти і виховання: еколекторії, фітотижні, екологічні практикуми.   

На своїх заняттях Інна Миколаївна використовує метод бесіди, обґрунтовує тему як життєво важливу, а не надуману. Формулює запитання, які б спонукали до розмови, спрямовує їх у правильному напрямку. Постійно залучає гуртківців до оцінки подій, вчинків, явищ суспільного життя і на цій основі формує у них ставлення до навколишньої дійсності, до своїх громадських і моральних обов’язків. Часто у своїй роботі керівник використовує метод гри. Під час екологічних ігор та завдань  діти   відчувають себе частиною природи, реагують на проблеми, у них виникає бажання допомогти природі, захистити її від небезпеки. Сюжетно-рольові ігри з екологічним змістом знайомлять гуртківців  з діяльністю людей, які досліджують стан природи та охороняють її.

Умовою успішного формування екологічної культури є практична діяльність. Бо саме в ній виявляються і закріплюються ті позитивні якості особистості, які визначають потяг до життя в гармонії з природою. Інна Миколаївна приймає  активну участь у вирішенні екологічних проблем району. Разом із працівниками державної екологічної інспекції , депутатами селищної ради педагог вирішує питання по створенню зелених насаджень очищенню ставків, що знаходяться на території району, річки Ромаданки. Разом з гуртківцями   вони творять красу.

Велику увагу керівник приділяє роботі з обдарованими дітьми, допомагає здобути глибші знання. Вона вміє зацікавити гуртківців, запалити  вогник творчості, тому її вихованці  щорічно виборюють призові місця у районних та обласних екологічних конкурсах, конференціях та конгресах. Гергелійник І.М. бере активну участь в еколого-натуралістичних форумах різного рівня, виступає з доповідями, повідомленнями, рекомендаціями на екологічні, природоохоронні теми перед вчителями початкових класів, вчителями біології, педагогами-організаторами району, організовує відкриті заняття для колег.

Педагог розробила сценарії еколекторіїв, програму заходів еколого-натуралістичного спрямування календарно-обрядового циклу. Традиційними стали : виставки  “Осіння фантазія”, “Посмішка природи”, конкурсно - розважальна  програма “ Ходить гарбуз по городу”, осіння толока, карнавал  “День осіннього цвітіння”;  свято  “Пташина ялинка”, районний конкурс на кращу годівничку, операція “Живи, ялинко!”, виставка новорічних композицій,  “Стрітення”, “День зустрічі птахів”, концерт – конкурс “Пташиний базар”, весняна толока “Слід на землі”, “День Землі”, міні – театр на екостежині, квест "Природоград".

              Разом з гуртківцями Інна Миколаївна проводить такі модифіковані заходи як моніторинг “Звалище” та постійно діючі випуски фотогазет  “Екооб'єктив  звинувачує”. Ця тема продовжується під час літнього відпочинку у сплав таборі “Дністер”, де вихованці вивчають та досліджують   саму річку та її притоки, з метою  відстеження і часткового впорядкування прибережної смуги. Проводиться моніторинг радіаційного  фону води, ґрунту, каміння, риби, грибів. Нею розроблено методичні рекомендації по організації та проведенню Міжнародного дня Землі та еколекторію, упорядковано добірку матеріалів для проведення фітотижня, яку використовують у своїй роботі педагоги району.

Вона  тісно співпрацює з  методистами  ОЦЕНТУМ. Вона є одним із керівників екокоманди "Терра +" яка приймає активну участь у обласному етапі та фінальному Всеукраїнському конкурсі "Земля наш спільний дім". Дана бригада веде активну пропагандистску роботу по збереженні навколишнього середовища: концерти, зустрічі, виступи у  освітніх закладах Кельменецької ТГ.

Інна Миколаївна  надає велике значення співпраці з батьками гуртківців. Лише спільними зусиллями можна досягти вагомих результатів.  У своїй роботі педагог практикує спільні домашні завдання для дітей та батьків у вигляді відповідей на питання анкет, тестів, вирішення логічних задач, зображення колективних малюнків та ін. Результати  проведених анкетувань показали, що гурткові заняття допомагають виховувати у дітей бережливе ставлення до природи, дотримуватись екологічних вимог в побуті та стимулюють бажання долати шкідливі звички.

Одним із основних напрямків національного виховання – є формування екологічної культури, гармонійних відносин людини і природи. Це викликано багатьма причинами: насамперед  наслідками Чорнобильської катастрофи, високим рівнем радіаційної, хімічної забрудненості навколишнього середовища. Нашим дітям вкрай необхідні відчуття відповідальності за природу, як національну і загальнолюдську цінність основу життя на землі, господарський, гуманний принцип природокористування. З вищесказаного випливає актуальність даної теми. Якщо у вихованні дітей упущено щось істотне, тоді пропуски зявляться пізніше і не залишаться непоміченими.

Мета сучасного навчально-виховного закладу – не просто давати знання, а формувати особистість. Педагог має виступати в ролі помічника, порадника. Саме такою є керівник гуртка "Природа рідного краю" Гергелійник Інна Миколаївна.

Даний досвід є прикладом для наслідування всім освітянам, які сміливо впроваджують у навчальний процес весь той багаж знань, якими володіють самі. Постійно підвищують, удосконалюють свій фаховий рівень, а, також не бояться                       

 

Методист дитячо-юнацького центру-    

                                                                                                                  Циганюк В.В                                       

                                                          

 

 

                             Відео фрагмент заняття


ФОТО ПРЕЗЕНТАЦІЯ РОБОТИ ГУРТКА

ПЕРЕМОЖЦІ  ВСЕУКРАЇНСЬКОГО КОНКУРСУ

ЕКОЛОГО-ПРОСВІТНИЦЬКИХ ЗАГОНІВ

"ЗЕМЛЯ - НАШ СПІЛЬНИЙ ДІМ"